tisdag 17 juni 2014

Framsidan på jeanslapp kudden har börjat utvecklas


För två veckor sedan startade jag med min lappkudde av jeans. se tidigare inlägg:Nytt projekt med färgtryck och lappteknik. Trots att jag just nu är långtids sjukskriven så har jag tillbringat alldeles för lite tid i syrummet. Nu har jag i alla fall sytt i hop alla lappar till ett stycke. En ficka hittade jag i mina sylådor. Den kommer förgylla kuddens framsida.


Jag valde att inte sy fast fickan med symaskinen för att min billiga symaskin från ikea klarar inte av när materialet som skall sys i är för tjockt. Men jag tycker att det blev ett bra val för då kunde jag även flicka in med en annan teknik på kudden. Lite broderade sömmar är aldrig fel. Snarare en extra touch! Detta blir mitt bidrag i veckans Symöte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar