söndag 21 juni 2015

Stendöd ödla

                                                               Hej!

I naturen finns mängder av material bara att plocka in och använda. Stenar är ett material som är roligt att måla på. En del stenar har redan en form som liknar ett djur eller dyl. Med lite färg så kan du förvandla stenen till den figuren som du ser att stenen föreställer. Här har jag valt att en rund sten där jag har placerat en målad ödla på. Den färdig målade stenen fick ligga bland andra stenar i stenpartiet.
Det var en miljö som ödlan smälter in i, den ser nästan levande ut bland stenarna och grässtråna. Detta motivet passar in hos mig för vi har mängder av dessa kräldjur i vår trädgård. Grodor och ödlor är sällsynta och fridlysta i Sverige. Alla kräldjuren och grodorna i landet har nog samlats hos oss :). När jag sitter och rensar i blomsterrabatten kan det plötsligt hoppa fram en groda i ansiktet. Vi har både paddor och olika sorters grodor och svarta ödlor i olika storlekar. Men gröna/gula ödlor har vi inte haft ännu och jag vet inte om det finns några alls i Sverige.


Idén till den målade stenen har jag fått från att ha studerat denna bok. Där jag också fått inspiration till hamburgaren som du kan se här. Det har nu gått en hel vecka sedan #företagarensbloggutmaning startade. Detta inlägget är nummer 7.





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar