onsdag 26 oktober 2011

Nyckelskåp med ett skrämmande motiv för fåglar.



Nyckelskåp i furu är ett tacksamt material att måla på. Detta motiv har jag tagit från en idé bok med olika målade objekt. I dessa böcker finns det oftast färdiga mallar att använda och vägledning vilka färgval dem har i sina alster. Jag använder aldrig mallar för jag tycker det känns som att kopiera av utan jag väljer alltid istället att måla av bilderna. Då blir motiven mer mina egna verk. Förr hade jag funderingar att göra en bok om mina alster och dela med mig kunskaper där igenom till mina läsare. Men efter att jag har startat denna blogg så känns det onödigt. Och dessutom vet jag inget hur man går tillväga för att få sina bilder och text tryckta. Nyckelskåpet blev en present till mina svärföräldrar Ragnhild och Reggie och dem har den hängande i sin hall. Jag började med att grunda furuskåpet med blå allmogefärg. Därefter ritade jag upp motivet och målade sedan fågelskrämman och miljön som den står i. När målningen var färdig lackade jag den för att motivet skulle bli glansigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar