tisdag 31 mars 2015

Galen i Barbapappa

                                                                          Hej!

I samband med min utmanande beställning på barnkrukorna när jag höll på att lära mig teckna barbapappa blev jag lite besatt av formen på figuren. Så då blev det även Barbaföräldrarna i papper. Se inlägget En utmanande beställning:  En utmanande beställning

Genom att tillverka Barbapappa i papper lärde jag känna formen ännu mera och samtidigt får en känsla för den.Jag startade med kroppsformen och fortsatte sedan med detaljerna. Här ser ni mamman och pappans ögon som skiljer sig. Det är Barbapappas ögon som är överst. När jag gör mina kort viker jag alltid ett A4 papper på mitten. Jag använder ett lim avsedd för papper när jag klistrar fast de olika delarna.



Så blev den, nu är det vara en detalj kvar och det är Barbamammas blomkrans på huvudet. Tyvärr har jag inget foto på det. Tydligen glömde jag fotografera kortet när det var helt färdigt. Typiskt för jag gav bort den som på köpet sak till Cila som köpte de tillhörande krukorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar