fredag 9 december 2011

Flaskan som blev en tomte



Kan du gissa vilket material denna tomte är gjord av? Det syns inte men jag kan avslöja att tomtens skelett är en glasflaska. Flaskan kommer ursprungligen från en förskola som ville bli av med flaskor som dem målat i olika färger och har haft som dekoration. Några av flaskorna var målade med olika sandfärger. Bland annat denna flaska som var färgad med rosa/lila sandfärg. Jag valde att behålla en del av flaskans bottenfärg. För att jag tyckte det blev en bra ansiktsfärg för tomten. Sen målade jag tomtens rock röd och byxorna gröna. Till luvan använde jag flis tyg som jag formade till en strut och fäste en bit bomull i toppen. Knapparna på rocken är guldfärgade metall fästen som man brukar ha på kläder. Tomtens näsa är en rosa glaspärla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar