tisdag 24 april 2012

Snabblagade lunch med pasta



När jag shoppade mat häromdagen på Ica Maxi demonstrerade dem en pastasås med pesto.Det var gott 
och enkelt att göra och det går att variera smaktillsatserna mycket eller att bara äta neutralt som dem serverade det på demonstrationen. Lunch rätten ”Pasta med pastasås och bacon” är ett recept som jag skall dela med mig till dig med hjälp av en handledning i bild och text. Maträtten består endast av fyra ingredienser: valfri pasta (jag har valt spagetti), färdig pastasås med pestosmak på burk (Barilla), salt och ett paket bacon. Jag tog mitt paket direkt från frysen. Men innan jag klippte ner baconen tinade jag paketet i mikrovågsugnen.


Undertiden baconpaketet tinade i mikron kokade jag spagettin enligt som det står på utanpå pastapaketet.


När du skall slå av vattnet från den kokande pastan lämnar du ungefär 1 deciliter kvar eller heller det i en annan bunke. Vattnet från pastan innehåller stärkelse som gör att såsen blir lite tjockare. Såsen är annars tunnflytande.I bunken med pastavattnet häller du i hela innehållet i burken med pastasåsen. Och blandar runt.


Därefter klipper du baconen till små bitar och fräser dem i stekpannan. När baconen har blivit knaperstekta välter du ner dem i pastan tillsammans med pestosåsen och rör om. Det är även gott att tillsätta en burk majs i eller att servera till.




                            När du har rörs in alla ingredienser är det klart att äta. Smaklig måltid!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar