torsdag 11 juni 2015

Pappers konst på en kruka



Ett material som jag ofta använder mig i mitt skapande är blomsterkrukor. Det är ett återbruk av egna krukor som får nytt utseende eller köpta på loppis eller tagit emot svärmor utgallring. Det finns så många möjligheter med blomsterkrukor. I dagens inlägg skall jag dekorera en kruka med rest bitar av färgat papper.

                  

Dagens inlägg som är återbruk av en kruka som jag har köpt på loppis för att piffa upp. Så jag passar på att göra ett inlägg till sommarutmaningen för maj månad som går mot sitt slut.
Detta är krukans ursprungs utseende. På bilden kan du skymta ett svagt målat hjärta i blyerts. Det var grundmalen som jag utgick från när jag skulle klistra på rullarna av papper.


Jag började med att klippa remsor av rosa papper i olika nyanser och bredd. Sedan rullade jag varje remsa se inlägget med färgstarkt pappers konst. I det inlägget finns en tydlig beskrivning hur jag gjorde dessa rullar. Läs också gärna inlägget:En konkret papperstavla.


                                    Jag använde limpistolen för att få fast rullarna.

1 kommentar: