torsdag 7 juni 2012

Bloggens födelsedag

                                     
                                       
(bilden är hämtad från:http://www.scandinavianphoto.se/photobloggen/13442798/malmoebutikens-1-ars-jubileum)

Tänk vad tiden springer i väg, jag kan inte fatta att jag har bloggat ett helt år. Jag har bestämt mig för att göra en kavalkad flik om bloggens historia till idag. På ett år kan det hända mycket.....
Först hade jag tänkt göra tre inlägg kring detta ämne. Men när jag funderade vidare av allt som jag har lärt mig, utvecklat och varit med om så blir det en del. Jag kommer att bjuda på lite kavalkad med bilder kring en del inlägg som har fått få besök.

Så här började det
Jag startade en annan blogg för 1 ½ är sedan men det var på Webblog den hete "Ögonfröjd" och handlade bara om skapande och jag gjorde inlägg ungefär en gång i månaden under sommaren och en bit in på hösten. Jag minns att det var krångligt att ladda upp filer. Det var mycket som krånglade, så jag tröttnade och sen gick det flera månader. Då försökte jag hitta andra bloggsidor. Jag prövade mig fram tills jag en dag fick ett tips av en kompis om Blogspot. Innan jag startade Susannesblogg läste jag en bok "om att börja blogga" den hade några år på nacken. Men den gav mängder av tips som till exempel att det är viktigt att ha ett syfte med bloggen för att hålla den vid liv. I början på min bloggkarriär skrev jag mest för att jag tyckte det var kul. Det gjorde att inläggen blev ganska stela. Kika på en länk sen starten i juni 2011:

                     
                                                       

vill-testa-fler-sorter-att-odla.html Inlägget innehåller bara 2 meningar :)
Det finns några alster som jag visade upp i början av min blogkarriär som inte har fått så mycket visningar. Så därför vill jag lyfta dessa alster genom att visa upp dem igen med bild och med en kopplande länk till inlägget.



Den här Kökstavla har jag gjort av blandade material och tekniker. Den är jag mycket stolt över så
tavlan hänger fortfarande sedan 1 år tillbaka på min köksvägg. 



På denna tavlan som bara har fått 2 besökare på hela året är tavlan med humor. Där har jag stoppat i mina tre barn i deras strumpor och hängt upp dem på tvättstrecket. Pepper är också som ett av våra barn så även han har blivit instoppad i en strumpa och upphängd. Läs inlägget från juli månad: en-med-humor-tavla. Denna tavla hänger också uppe fortfarande.


1 kommentar:

  1. Grattis på födelsedagen :) Ja, alla inlägg blir ju inte så välbesökta, men så länge man själv har en poäng med inläggen så är de ju lika viktiga som de populära. Trista inlägg och roliga inlägg - det är det som blir en blogg!

    SvaraRadera