lördag 9 juni 2012

Nya egen design av nagelkonst


I går visade min dotter Ida mig en ny design som hon hade skapat på sina naglar. Det skall vara rymden. Där har hon utgått från grunderna se inlägget:enklare-nagelkonst. Svart är bottenfärg och därefter har hon gjort planeterna med hjälp av spetsen på hårspännet se "enklare nagelkonst" så förstår du vad jag menar.


En annan egen design som Ida har skapat som jag inte har visat upp ännu är "spetsen". Den blev mycket omtyckt av hennes närmsta anhöriga. Stora syster Emelie var en av dem som ville ha designen målade på sina naglar. Mina naglar är ingen idé att måla på för dem är ständigt korta eftersom jag är en nagelbitare.


Denna nagelkonst med peachmärket på har en mjuk mild tonsättning. Bakgrundsfärgerna går i randigt ljusblått, aprikos och ljus lila. Den vita symbolen är ritad med hjälp av dekorpenseln se "enkel nagelkonst" eller följ länken ovan.


Dem sista målade naglarna i detta inlägget är ingen konst direkt. Men jag tycker det var snyggt med en färg på varje finger. Pastellfärgerna tillsammans får mig att kalla denna design för "karamellen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar