måndag 30 juli 2012

Kort med mitt cirkelmönster


Mina passion att skapa med cirklar startade efter mitt nöjda resultat för ett år sedan jag målade vår pedalhink och toarullshållare som vi har på vår toalett. Se inlägget:monstermalning-i-form-av-fargglada. Detta är ett mönster som jag själv har skapat. För att få jämn form har jag använt mig av en mall som passar för den storleken på cirkel jag ville ha.


Materialet som jag har använt mig av till dessa kort ser du här. Arket med noterna är ett överblivit material som jag hade till ett annat projekt. Jag sparar oftast på allt även om det är små bitar. För jag anser att det oftast kan komma till användning i något annat projekt. 


Min cirkel mall i detta projektet blev en avlång medicin mugg. På muggen finns det två storlekar på cirklar mycket praktiskt.


Grundstommen är ett svart ½ A4 papper som jag har vikt på mitten. Först klistrade jag fast notcirklarna på den svarta botten och när dem hade torkat klistrade jag fast de färgade cirklarna i mitten på notcirklarna. Min initial i höger hörnet så var det kortet färdigt.


Det rosa kortet blev till pågrund av att det var en liten bit kvar av notpappret. Det räckte till två små cirklar, så då fick det bli en annan variant med samma format på kortet. Men här valde jag att bara göra fyra cirklar.


Genom att vända noterna åt olika håll blev det också ett annat mönster och såg då mer dekorativt ut. Nu hamnar dessa kort i min samling med kort som jag brukar använda vid behov. Men kanske det finns ett intresse att köpa kort av er läsare? Du kan maila i fall du är intresserad.

Jag har också bestämt mig för att ändra på min profilsida, nu när mitt syfte med bloggen har gjort att jag inte längre ser bloggen som en fortsatt träning för att hålla igång mitt skrivande. Bloggens betydelse har utvecklats till något mer. Du som är nyfiken till vad får hålla koll på min uppdatering som kommer inom kort. Förmodligen denna veckan eftersom det är min sista semestervecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar