tisdag 26 mars 2013

Utställningen med länkar kring materialet


Välkommen på min återbruks utställning på Onsala bibliotek. Har du vägarna förbi kika in och titta på utställningen som finns i glasmontern vid entrén. I fyra veckor kan du beskåda min utställning.
Öppet tiderna är:
Måndag 16-20 
Tisdag 12-20 
Onsdag 12-16 
Torsdag 12-20 
Lördag 10-14 


Du som har hittat hit till min blogg via utställningen som kanske är nyfiken på vilket material mina alster är gjorda av gå in på länkarna till respektive produkt, se listan under bilderna på varje hylla här nedan.


Jag börjar med den nedersta hyllan, längst bak från vänster ser du konservburks ljuslyktan med färgsöt rutig lappask,en dekorativ tvålpump. Längst fram till vänster ser du trollfamiljen med sina kläder, flätmönster stickad dress till mittstickade virkade och sydda kläder tillav en udda strumpa blev det 2-plagg. mellan trollen,se du halsband av muttrar.


På den översta hyllan ser du längst bak från vänster: tavla i olika materialtittskåpet pytte som ett- inneskåpfärgstark pappers konsten konkret papperstavla, ovanför den tavlan ser du: blod eller rödfärg, Ett hemma gjort påskägg (kommer i ett inlägg i dagarna), ovanför ser du: utmaningen med återbruk nr-3 lappteknik. Nästa rad från vänster ser du: tittskåp i miniformatdoftande påskpåsar till risetåteranvändning av en phonekartongvas eller prydnad med tulpaner. I vasen finns det nytillverkade nylonstrumps blommor som jag ännu inte har haft som inlägget. Nästa rad från vänster ser du: målade äggkoppar med olika symmetriska mönsterutmaningen med återbruk nr-5. Den sista raden längst fram ser du: hängande påskägg i lappteknik. Emellan de hängande påskäggen ser ni, kyvertväska av systembolags påsargör en kapsyltavla och sista kork tavlan har jag heller inte bloggat om ännu. På gaveln på höger sidan ser du två tavlor tillverkade på olika sätt. Den översta broderad tavla med keso locks ram och tavlan nedanför vintertavla med 3d-snö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar