onsdag 11 mars 2015

Kudde med broderad schablon blomma


                                                             Hej!

Här är en kudde som jag har använt flera tekniker som lappteknik och broderat. Blomman kommer från en schablon mall.


Det blev en vid kostym eller örngott för innerkudden. Jag klippte upp mitten och sydde fast kardborreband.


Jag stötte på ett problem med min syn, som spelade mig ett spratt. Jag kunde helt plötsligt inte få in tråden i nålen som jag annars inte har några problem med. Envis som jag är fick jag syn på detta redskap som skall vara en hjälp att få in tråden i nålar. Jag har aldrig förstått mig på hur den fungerade. Men nu bestämde jag mig för att lägga mycket energi på detta för att jag skulle kunna sy.


"Nålpåtagaren" eller vad den kallas var bara den lilla gula bakstycket på andra sidan satt ett förstoringsglas. Men jag lyckades bättre utan förstoringen. Så här fungerar den praktiska "nålpåtagaren". Du sätter in öglan i synålen. Därefter tar du in nålen i öglan i framdelen. Nu drar du försiktigt tillbaka den gula bakstycket och tråden är nu i nålen. 


3 kommentarer:

  1. Vilken härlig kudde! Mycket lyckad kombination med det broderade motivet och olika tyger och spets - ja den kan du verkligen vara stolt över!

    SvaraRadera