fredag 25 oktober 2013

Vem skymtar bakom lövet?


Förra helgen satte jag upp min Återbruks utställning i inlägget delade jag med länkar till de olika alster som jag har skapat. Däribland fattades det ett inlägg till denna tavlan. Eftersom det är en relativt ny tillverkad tavla så har jag inte fören nu presenterat den i ett inlägg. Idén till tavlan kommer ursprungligen från en Facebook väns fotografier som var en närbild på ett höstträd. Fokuset var bladen som bildade ett mellanrum och i mellanrummet skymtades omgivningen bakom trädet. Vem skymtar bakom detta lövet? Ögonen har jag hittat från ett reklamblad. Jag prövade också att måla på bladet och det fungerade bra! Men frågan är hur länge bladet håller sin färg? Jag antar att det är brunt och hårt efter en vecka inomhus? 


För att lövet skulle bli stadigt klistrade jag på det på ett grövre papper. Till ram har jag använt ett kaklock i plast som jag har klätt med tyg. Jag hittade en ny utmaning hos en av mina bloggar som jag följer. Varje fredag finns det möjlighet att delta i Fredagstema som har temat "människoskapelser". Utmaningen handlar om kreativitet och skapande med människohänder. Är du intresserad gå in och läs alla reglerna och vad de andra deltagarna har att bjuda på. Jag passar även på att lägga detta inlägg till min egna pågående Höstutmaningen oktober. Nu är det bara en vecka kvar på utmaningen. Än har du chansen att delta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar