fredag 18 juli 2014

Elin med cerisa tulpaner


Mycket stolt fortsätter jag att producera min jeansbokmärke som jag har designat själv. Med egen disignat menar jag att detta var något jag kom på en dag när jag slaktade ett par jeans för att göra lappar till en jeanskudden, Kudden "Vilda western" som jag skulle sy. Jag brukar spara sömmar och fickor. Nu sparar jag fler delar på jeansen, inget får förfaras! Det blev ett tjej namn till. Medveten som jag är kring genus perspektivet kan jag avslöja att ett nytt bokmärke är pågång med ett killnamn på. Jag funderar kring om jag skall ha blommor eller någon annan detalj. Där sviker mitt genus perspektiv. Ibland är tankarna så bunderna i dem gamla generna att killar inte vill ha blommor. Detsamma är det med färger. Vilka färger gillar killar? Rött har varit en het färg i år på kläder till mindre pojkar. Jag har nu sytt 2 jeansbokmärken. Den andra bokmärket hittar du här, Personligt bokmarken. Det är bloggparty hos Maleviks Rosenträdgård. Detta får bli mitt bidrag till partyt.

1 kommentar:

  1. Så flott! Liker kjempegodt slike originale ting og egendesign :-)
    Klart menn/gutter også liker blomster! Alle liker blomster.

    SvaraRadera