tisdag 26 augusti 2014

En STOR mormorsruta håller på att växa fram


Hej! Det har blivit 2 dagars uppehåll på bloggen. I söndags hade vi ett otäckt långvarigt åskväder och igår var jag för trött för att skriva. I dag deltar jag i husmorsskolans Symöte. Jag har varit inne i en stickperiod. Stickningen har jag inte lagt på hyllan utan den pågår vid sidan av mitt ny startade virk projekt som skall bli en mindre kudde. Detta skall bli ett visnings alster till virknings kursen i mormorsrutor och african flower som jag skall leda på Studieförbundet vuxenskolan i Kungsbacka den 16 november. Anmälan gör du hos studieförbundet. Kudden har jag virkat av restgarner i olika tjocklekar med nummer 3,5 på virknålen. Nackdelen med att virka på restgarner är att färgen kan ta slut mitt i arbetet. Så det gäller att planera en B plan. Den bruna garnet upptäckte jag under arbetets gång inte skulle räcka till. Då var det bra att jag hade startat en större ruta som går att forma som önskas i färgsättningen. Jag startade med nyfärg vart tredje varv. När jag nu upptäckte att den bruna inte skulle räcka till ett helt varv till fortsatte jag istället med ytligare ett turkos varv. Vidare plan på kuddens utseende finns inte utan det får formas och växa fram eftersom jag virkar. Fortsättning följer på detta inlägget framöver. Nu springer klockan i väg och det är dags att sova/ Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar