onsdag 22 oktober 2014

3 mormorsrutor är starten på ett projekt med 6 rutor


Hej! När min kurs på Vuxenskola studieförbundet blev inställd pågrund av min sjukskrivning slutade jag att virka mormorsrutor. Troligen kommer jag att vara kursledare till våren i stället. När jag i sommras höll på med mina olika projekt med mormors rutor tipsade en av mina läsare mig att det gick att göra innetofflor av 6 stycken rutor. På bilioteket lånade jag en bok med en  beskrivning på dessa tofflor. Halva projektet är färdigt. Jag funderar om det kanske behövs ett innetyg i tofflorna för att dem skall bli mer stadia. Samtidigt så är det lite synd att inte fötterna får chans att känna mjukheten som är i detta garnet som jag har valt att virka i. Det luddriga garnet har jag köpt på TGI och det rosa var ett rest garn som jag hade hemma. Fortsättning på tofflorna kommer du att få se framöver på bloggen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar