lördag 29 november 2014

Av en konservburk blev det 3 alster


Hej! Jag tänkte hinna med en uppdatering innan 12 slaget. Det lät som det var nyårsafton... Ingen nyår utan i morgon är det dags att ladda ljusstaken med fyra ljus och tända det första ljuset och fira 1:a advent. Jag måste erkänna att jag inte har fått fram ljusstaken ännu. Jag antar att den ligger i botten på någon av de tre jullådor som jag slet fram längst in i klädkammaren. Vi har en djup klädkammare som är som ett rum. Det är trappan ned till källaren som är inbyggd. Stort utrymme, men alldeles för mycket prylar i. Längst in ligger jullådorna. Praktiskt eftersom dem bara skall fram en gång om året, men ganska jobbigt när dem väl skall fram. Jag blir lika genom svettig varje gång. Den elektriska ljusstaken och stjärnan är i alla fall uppe. Men ledsen blev jag när min modernaste ljusstake hade slutat att fungera.

I dagens inlägg  skall jag visa vad jag gjorde av en majs konservburk. En ängel. en tulpan och ett påskägg. Ett påskägg till jul :) Efter att ha klippt ut tulpanen blev det en lite bit metall kvar och den räckte till ett ägg.  Ängeln är gjort av botten och locket på konservbuken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar