tisdag 23 december 2014

Påsar i olika dimensioner


Hej! I ett tidigare inlägg berättade jag om min nya hobby, se inlägget: "att vika egna påsar", som jag berättade i inlägget har jag utvecklat mitt vikande och prövat mig fram med olika modeller och material. De påsar jag viker mest nu är dessa minipåsar till mina tittskåp. Dem är gjorda av restbitar från färgat papper.


Innan jag gick ner till den lilla skalan i mitt vikande gjorde jag olika storlekar av en papperspåse från Ica Maxi. Motivet finns på insidan av påsarna. En del påsar har fått handtag av presentsnöre medan andra är utan handtag.


Här är två påsar i olika dimensioner men med samma skelett. Skelettet består av tidningspapper. På ena sidan av tidningsdelen klistrar jag fast restbitar av julpapper. Handtagen är också återbruk från något paketsnöre. Den stora påsen har ett handtag från ett överblivet skosnöre.


Flera experiment påsar har det blivit. Dessa påsarnas skelett är från en cornflax förpackning. Här har jag använt småbitar av återvunnet julpapper.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar