lördag 3 januari 2015

Grönsaker och frukt i miniformat


Hej! Ett nytt år har startat. Många har nyårslöften som kretsar kring hälsa. Äta nyttigt, kämpa med vikten, motioner etc. Jag har inga löften alls! Det ända jag kämpar för är att må bra och få tillbaka mina krafter. För att lyckas med det ingår det att bli hälsosam med nyttigheter, frisk luft och motion för att få energi. Meditera, ta hand om sin själ, bejaka sin andlighet för att hitta styrkan och kraften. Att skapa med händerna väcker både fantasi och glädje. Min skapar glädje kring miniatyr saker till tittskåpen har utvecklats vidare. Efter att ha designat bröd och godsaker, se inlägget: Rosenbröd, barkis och kanelbullar och Tårtor och bakelser. Svänger jag om till den nyttiga produkterna som grönsaker och frukt. På bilden ser du en gurka.


Clementinlådan fick jag ihop efter gurkprojektet. Lådan är också egen produktion. Den är gjord av en  pappersförpackning. Efter att jag lärde mig göra askar har det bivit en hel del. Dessa askar kommer jag att visa i ett annat inlägg framöver på bloggen. Att göra egna askar är lika beroende framkallande som att tillverka egna påsar.


Hur jag skulle få ihop en ananas fick jag klura ett tag på innan jag började experimentera. En del former är lättare en andra att göra. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar