tisdag 10 februari 2015

Tips på våttovning av ull




20150209-213634.jpg

                                     http://zararooke.com/2015/02/08/redskap-till-vattovning/

Hej! I bloggen "Min kreativa sida"hittade jag bra tips på våttovning som jag planerar att test. I en bok som jag lånade på biblioteket rekommenderade dem en bambu matta. Det var en av anledningarna att jag har dragit mig för att pröva denna tekniken i mitt ull arbete. Jag har ingen bambu matta och vet inte var jag skall köpa en. Men dessa materialen som dem visar på bilden finns hemma. Så nu är det bara att sätta igång :)


20150209-215013.jpg


Zara som driver denna blogg använder också återbruk. Hennes hemmaagjorda redskap som du ser på bilden ett plastlock med påklistrade dekorations glasstenar. Jag bläddrade vidare i hennes blogg och ser att det är en blogg helt i min still. Med en kopierande länk lägger jag in mig som följare på hennes blogg så den också visas på min vänstra sida på vilka bloggar jag följer.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar