måndag 9 februari 2015

Vinter med vår i luften?






Hej! I helgen har jag varit ute och fångat några bilder med kameran. Lördag eftermiddag inleddes med sol som senare övergick till kraftiga stormbyar trots att det inte har varnats för storm så drog det på ganska hårt runt knutarna på huset. Under förmiddagen i dag avtog vinden, solen sprack upp och lyste starkt. Det var lite kyligt ute med ändå så skönt med den starka solen som värmde på kinderna. 

Vintern kom sent och det kom lagom med snö.
Jag tycker alltid det är lika skönt när snösmältningen sker med solen och inte att det regnar bort så det blir en massa pölar med is under. Det blir så jobbigt halt på hundpromenaderna och jag är livrädd att ramla och slå mig.







Fåglarna kvittrade dem hade vårkänslor precis som jag fick. Våra Snödroppar har börjat slå ut. Dem är så fina. Skottkärran har blivit kvar ute i vinter. En vattensamling som nu har blivit ett isblock. Kanske något som går att göra något fint med. Skapelsen kan hamna på foto för den smälter bort snabbt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar