tisdag 14 juli 2015

Jeans som skaparmaterial



Hej!

Jeans är ett tyg som innehåller mycket kemikalier. Innan du slänger dina jeans tänk på var du slänger dem. För det är ett miljöfarligt avfall som bör återbrukas. Ett alternativ när du skall göra dig av med dina  jeans kläder är att lämna dem till diverse klädinsamlingar. Men undervik att slänga dem i hushållsavfallen för då bränns dem upp och det kommer ut gifter i vår miljö. Mina vänner och släktingar lämnar in sina jeans till mig för jag använder jeans som material till mina produkter. Förra året broderade jag dessa jeansbokmärken med virkad snodd i samma färger som på broderiet. Dem personliga jeansbokmärkerna finns inte att köpa i webbshopen. Men du kan beställa dem via mailen info@pysselqvinnan.se. 

Nyhets brev från augusti

I slutet på augusti skall jag börja skicka ut NYHETSBREV varje månad via e-post. I nyhetsbreven kommer det att finnas erbjudande, rabatter och gåvor. Är du intresserad av att prenumerera på PysselQvinnans nyhets brev grattis? Maila din e-post till info@pysselqvinnan.se. Observera att dessa nyhetsbrev endast kommer att skickas ut via epost. Det första nyhetsbrevet som kommer i augusti kommer bland annat att innehålla en gåva i form av ett personligt jeansbokmärke värt 30 kr. Om jag inte redan har gjort ett märke med ditt namn så kommer jag att göra ett så fort du har lämnat ditt intresse. Ni som redan har anmält er har inga färdiga märken. Men ni kommer att kunna följa processen av era märken på bloggen framöver.


Det har blivit lite olika produkter med återbrukade jeans genom åren. Jag har hållit på att skapa och handarbetat större delen av mitt liv. På webbshopen finns det dessa jeanshjärtan som gåva för alla kunder som handlar i shopen. Hjärtana är prydnad att hänga i fönstret eller på väggen. Det finns också andra produkter i webbshopen av jeans att köpa bland annat en kudde som jag jobbade länge med förra året. Kudden "havet". Webbshopen hittar du på min hemsida http://pysselqvinnan.se/shop/
Idag är det sista dagen på #företagarensbloggutmaning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar