onsdag 14 oktober 2015

Elisabeth med Ekbräka

Hej!

I dagarna blev ett nytt bokmärke färdigt. Nu blir Elisabeth glad för hon har fått vänta på sitt personliga jeans bokmärke sedan hon tecknade sitt intresse för mina nyhetsbrev. Nyhetsbreven till mitt företag PysselQvinnan. Det var en gåva som alla intresserade fick i Augusti. Nu är det en annan gåva som erbjuds se min hemsida PysselQvinnan.se. Troligen kommer jeans bokmärkerna tillbaka efter jul igen som erbjudande. Bokmärkerna har jag broderat på från linningarna på återbrukade jeans. Linningen sitter längst upp på byxor. För att bokmärket skall vara stadigt har jag satt in en kartongbit från en bag in box förpackning. 

Hur görs namnet?

Ingen av alla de bokmärken som jag har broderat är den andra lik. Det kanske beror på att jag inte har någon mall att gå efter. Innan jag startar att brodera på den tillklippta linningen skriver jag namnet på ett papper. Sedan målar jag svagt med blyerts på tyget för att veta att namnet skall få plats. På långa namn som Elisabeth är det mycket svårt att få jämna bokstäver. För ofta går det inte att sy efter blyerts skissen. 

Hur göra växterna?

Avgörandet vilken växt som blir på varje bokmärke är första bokstaven i namnet. Det blir första bokstaven på en växt. Ibland kommer jag på ett namn själv. Men när det gällde bokstaven E så var det svårare att komma på. Då är det praktiskt med Google. När jag måste Goggla namn lär ja mig nya namn på växter :) När jag då hittar växten broderar jag direkt  efter bilden från internet. Istället för att måla av syr jag av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar