måndag 23 mars 2015

Krukor med djurmotiv

                                                           Hej!

Krukor kan man aldrig få för många av anser jag. Krukor följer modet allt från olika modeller, detaljer, mönster, material och färger. Många jag känner slänger sina krukor för de har fel färg och köper nya. Jag köper sällan nya krukor utan oftare på röda korset där man kan få krukor för 1-5 kr. Jag slänger aldrig några heller. När jag byter gardiner har jag matchande krukor i samma färgnyans som gardinerna. Och har mina krukor fel färg målar jag om dem. Ibland blir dem en färgade eller så gör jag ett motiv på. På denna rosa kruka valde jag att göra gäss på.




På hösten köper jag alltid ljung i lerkrukor till balkonglådorna. Då tvättar jag alltid av lerkrukorna och förvarar dem i källaren för att använda när målar suget sätter fart. För det är inte alltid som jag målar krukorna beroende på vilka gardiner som jag sätter upp. Utan ibland är jag så sugen på att måla och kanske inte har något lämpligt material att måla på. Då finns det alltid krukor som man kan göra något av och som eventuellt kommer till användning. Till exempel när man behöver en present kan man göra blomarrangemang med de målade krukorna. Denna kruka är tillverkad efter ett sug på att måla en hare efter att ha studerat i en teckningsbok om vilda djur. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar