onsdag 12 oktober 2011

Hemmagjord taimat






Jag brukar köpa storpack med frysta kycklingfiléer. Packetet tog jag upp tidigt på morgonen ändå hade filéerna inte tinat när det var dags att göra middag.








Så det blev att jag fick bryna dem hela i stekpannan och krydda med salt, peppar och grillkrydda. När jag hade brynt kycklingfiléerna på båda sidorna, delade jag dem i mindre bitar och stekte dem ytligare en gång till.








Därefter gjorde jag i ordning de andra tillbehören som var morötter, zucchini, gul lök, röd paprika och en tai soppa gjort på ostronsås. 









Morötterna rev jag på den grova sidan av rivjärnet, Paprikan skar jag i strimlor, löken delade jag i halvmånar och zucchini gjorde jag i mindre bitar.










Först wokade jag morötterna i ca 5minuter. Sedan lade jag i resten av grönsakerna i ytligare 5 minuter. Därefter hällde jag i de brynta kycklingbitarna och tai soppan. Nu fick grytan stå och puttra i 20 minuter med omröring och lite utspädning med mjöl för att såsen skulle bli tunnare. Därefter var den färdig att serveras. Jag kokade Jasminris till och serverade med en grönsallad. Maträtten var supergod! . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar