lördag 29 oktober 2011

Skogsmaterial som Halloween pyssel.


På själva Halloween dagen vill jag visa upp ett pyssel som min son Christoffer gjorde på fritis för ett antal år sedan. Visa alster som barnen gjorde när dem var små är väldigt fina och unika och jag brukar plocka fram dem emellanåt och pryda mitt hem med dem. Barnen själva tycker nu i denna ålder att det är både roligt och fjantigt. Men jag tycker att allt som är konst oavsett om det är en etablerad konstnär eller en amatör och om det är ett barn eller vuxen som är konstnären har ingen betydelse för mig.

Skapelsen är en häxa som är gjord av en pinne med en speciell form. Jag tycker idén med denna pinne är helt fantastisk. Så enkel och så fin. Målad svart, jag antar att det är flaskfärg dem har använt sig av. Flaskfärg tillhör en billigare sort jämfört med allmogefärg. Vi köper den färgen på förskolan också. Ett målat ansikte i vitt och det målade ansiktet som avgör att det är ett barn som har tillverkat Halloween häxan. Hatten är gjord av svart papper klippt som en stut med en ihålig cirkel som är fast klistrad på struten.


 Och det här är häxans kompis som jag antar skall vara ett spöke. Jag diskuterade med Christoffer igår om hans minns ifall det satt någon hatt på spöket. Men det gjorde han inte. Jag gillar häxan bäst, men spöket är också fint. Dessa Halloween figurer plockar jag fram varje år denna helg. Det är roligt med dem få dekorations saker som jag har hemma tillhörande den korta helgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar