tisdag 1 november 2011

Höst blomsterarrangemang inne på altanen

Min passion är gamla ting så när jag fick ärva denna stäva av min farmor var jag mycket stolt.
När jag fick den funderade jag först vad jag skulle placera den. För huset jag bor i är inte så stort och jag ville att den skulle stå på en plats där den syns. 
Innehållet har blivit plastväxter som jag gör olika arrangemang som är kopplade till de olika årstiderna. De olika arrangemangen varierar med olika växter vid de olika årstiderna eftersom jag gillar variation. I botten på stävan har jag en rund träplatta och lite oasis för torkade växter. Plattan är för växterna i kruka för att dem skall komma upp lite och osisen för de plastväxter på stjälk.





Nu var det dags att göra höstarrangemanget och till det använde jag: Två växter i kruka som var en vit azalea och gräs.












För att det skulle se höstligt ut stoppade jag i färgglada höstlöv från bland annat lön.











Jag valde också att ta med min son Christoffers blomster pyssel från fritids som jag har sparat i några år. Dessa blommor är originella för pappersblommorna är gjorda av serietidningar som är laminerade och fastsatta med ståltråd.















  
Så blev det färdiga blomarrangemanget med plastblommorna. Stävans placering blev i den inglasade altanen i ett hörn som man ser när man kommer in genom ytterdörren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar