fredag 27 mars 2015

Ett försök att designa nya former på katter



Flera gestalter har förändrats eller utvecklats genom åren och fått ett modernare utseende. Designerna har lekt med formerna genom att dra ut dem göra dem kortare, ändra proptionerna på de utvalda figurerna, som till exempel hjärtan, tomtar och hönor med flera.  De som lyckats förändra en form och få den lanserad kan känna stora pengar. Jag är ganska duktig på att måla av, men att komma på en egen figur är värre. Dessa katter var ett försök att hitta nya former med mönster på. Fast jag tyckte inte mitt resultat blev något vidare. Jag har funderat om man istället skulle använda sig av datorn. Och köra en form i något program där man kan förändra en bilds former, men jag vet dock inte vilket program som det går att göra det i.


Här var ett annat försök att förändra kattens kropp och den blev ännu mer misslyckad, eller vad tycker ni?
Båda katt tavlorna är målade på frigolit bitar och målade med akrylfärger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar