tisdag 20 december 2011

Handgjorda julklappsetiketter


I söndags berättade jag om min julpyssel kväll då jag gjorde mina mini smällkarameller och nu skall jag beskriva hur jag gjorde julklapps etiketterna.Jag brukar alltid köpa julklapps etiketter med klister på baksidan. Men i år har jag gjort egna etiketter som man binder fast med julsnöret. Jag fick idén från mitt jobb. På arbetet gjorde vi en julpåse med barnens julpyssel. Påsarna var bruna och på varje påse hade min kollega Carina klippt söta hjärtan som hon skrev God Jul på och barnets namn. Jag använde lite tjockare färgat papper för att dem inte skulle bli så sköra. Jag började måla på fri hand olika storlekar på hjärtan. Formen blev en blandning mellan dem moderna långsmala hjärtana och dem traditionella. Efter att jag hade klippt ut dem vek jag hjärtanet på mitten och vecklade upp det igen. För att etiketten skulle få ett snyggt veck. Inuti alla kort skrev jag God Jul.Jag avslutade med att göra de runda hålet där man trär i julsnöret. Jag använde mig då av hålslagaren.




Det blev några röda hjärtan med olika nyanser och storlekar.













Jag valde även att göra några hjärtan i grön och blått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar