tisdag 6 december 2011

Stjärnor med glitter



Detta är en juldekoration i form av trä stjärnor som jag brukar hänga på väggen. Det skulle också fungera att hänga dem i granen. Men jag tycker dem är lite för stora där och dessutom har jag redan så mycket julsaker till granen. Trästjärnorna har jag fått från min farmor Anna som också alltid hade ett stort lager av olika material hemma. För några år sedan var jag med i en studiecirkel som en kompis hade ordnat. Jag kom inte ihåg vad vi kallade oss, men vi var ett gäng små barns mammor som träffades 1 gång i veckan i en lokal och målade tillsammans. Eftersom vi hade en studiecirkel fick vi bidrag från kommunen som vi köpte in material för. Lokalen lånade vi grattis för min kompis som anordnade cirkeln bodde i ett lägenhetsområde som hade en kvartetts lokal som de boende fick låna grattis. Så varje vecka hade jag press på mig att jag var tvungen att ha med mig något föremål att måla på. Ibland hade jag större saker som jag höll på med fler gånger, som till exempel brevlådor. De här stjärnorna gick däremot snabbt att göra.

Jag målade dem med allmogefärg och innan färgen hade torkat stödde jag på guld glitter som finns att köpa i små burkar på Panduro Hobby


Glitter paljetter kallas de för. Jag rekommenderar att ha det hemma, det är fint att dekorera med på flera saker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar