tisdag 22 maj 2012

En kulskål





När min dotter Ida och jag stod och sålde på loppmarknad i helgen såg vi några som sålde "pottekulor". Då sa jag till Ida att vi kanske skulle sälja Christoffers kulor. Men Ida tyckte att det var en dum Idé för det finns så mycket fint som du skulle kunna göra med dessa kulor istället. Så denna idén med dagens inlägg kommer från Ida. Själv såg jag ett typiskt retro inlägg framför mig när Ida berättade om sitt förslag. Detta får bli ytligare ett bidrag till Sommarutmaningen för majmånad.


Sommarutmaningen: MAJ Klicka på bilden för att se bidrag eller lägga upp ditt eget!


                   Min son Christoffer har en hel låda med "pottekulor" som han inte vill ha längre.


Jag fyllde upp en glasskål med "pottekulorna" Det viktigaste var att glaskulorna hamnade överst för dem skulle ge glans åt ljusen.


Jag tog så många värmeljus som det fick plats i skålen. Det blev tre och en av dem har jag haft tänt tidigare.


                                         Sen var det bara att lägga ditt ljusen ovanpå kulorna.

3 kommentarer:

  1. En kul skål. Eller en kulskål. =)
    Trevligt sätt att använda övergivna kulor!

    SvaraRadera
  2. Det var en toppenidé av Ida! Snyggt blev det!! Men varför "pottekulor"?? Har aldrig hört den benämningen förut och blev lite nyfiken :)

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer alltid lika välkommet! Lopplisa du undrade över ordet "pottekulor" Det är ett ord som vi i min generation använde till dessa kulor. Även mina föräldrar använde denna benämning. Mina barn däremot säger "Puttekulor". Vad kallar ni dem för?

    SvaraRadera