lördag 7 mars 2015

Mat på kylskåpet

                                                         Hej!

En mini våffla med visprädde och sylt håller fast våra viktiga lappar på kylskåpet hemma. Den har hängt där några år. Det var inte förren en dag när den ramlade ner av misstag som jag började titta närmare på våfflan.

Oj, tänkte jag den måste jag fotografera och skriva om i ett inlägg. Våfflan som har en magnet på baksidan gjorde jag för ett antal år sedan. Den är gjord av vit cenitlera som jag har bränt i ugnen. Som ni kanske ser så består våfflan av 4 hopsatta hjärtan med en cirkel i mitten. Sylten är småkulor som jag har rullat. Efter bränningen i ugnen har jag målat den med allmogefärg och därefter lackat den.


Samma år som jag gjorde våfflan skapades även denna hamburgare som är gjord på samma material. Bröden är två rullade kulor som är lite tillplattade och formade till bröd. Innuti har jag gjort köttet också av en rullad hel plattad kula. Osten är en kvadrat som hänger över köttet. Och sist limmade jag fast en rund magnet med limpistolen. Kylskåps magneter är ett roligt pyssel som man kan göra med barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar