onsdag 25 juli 2012

Salladsbestick med nytt utseende


I dagarna lyckades jag bli klar med ett av de återstående teman på hhjajas sommarutmaning. Detta inlägget placerar jag på temat bestick. Mina salladsbestick som jag en gång tidigare har målat om, har börjat flagna loss. Så det blir bestick med förnyelse. Från början hade salladsbesticken endast vita trähandtag. Den första om målningen blev mellanblå med rosa tulpaner.


2012:s förvandling blev så här. Svart & vitt med mitt favorit mönster prickar. Dem är lätta att måla också. Efter målningen lackade jag dem, för att besticken skall hålla bättre.

     
                                      Sommarutmaningen: JULI KLICKA PÅ BILDEN FÖR DELTA ELLER SE BIDRAGEN!

Detta är mitt näst sista bidrag till månadens utmaning som är slut på tisdag den 31 juli. Tills dess vill jag vara klar med mitt T-shirts bidrag. På onsdag kommer Augusti utmaningen med nya teman och är du intresserad så är det bara att hoppa på alla är välkomna och du behöver inte delta i alla teman utan dela det som passar dig.

1 kommentar: