fredag 27 juli 2012

skomönster på Tshirt


Detta är mitt sista bidrag till hhjaja sommarutmaning, bidragets tema är T-shirt. Jag valde att göra ett applikation mönster med skor av samma modell. Där jag har ställt skona åt olika håll och gjort två olika nyanser av jeans tyget, genom att en sko på rättssidan och två på avigsidan. Mönstret har jag gjort genom att måla konturerna runt en av mina döttrars fest skor. Att göra mönster genom att bara rita konturer på föremål i vår närhet kan du göra egna mönster som du kan använda när du dekormålar på diverse saker. När du har valt ett eller flera föremål kan du vrida dem i olika läge och göra dem i olika proppetioner. Mera tips på hur du kan utveckla din mönster kan du läsa i den här boken.

                                           


För ett tag sedan läste jag ett tips om att använda kaffefilter på avig sidan för att inte tyget skall strama eller rynka sig när du skyr på applikationerna. Det var i bloggen:http://hennihennidesign.blogspot.se/2012/06/t-shirt-med-lamm.html som jag läste om tipset.


Så här såg det ut på baksidan, du syr alltså igenom kaffefiltret. Sedan kom det svåra momentet. Att klippa bort kaffefilter var svårt efter applikationen. Jag vet inte hur det känns på kroppen om du väljer att ha dem kvar.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar