lördag 14 mars 2015

Fransk champinjonsallad

                                                              Hej!

Detta är en ett gott tillbehör till salladsbordet . Gillar du champinjoner och vitlök. Då kommer du att älska Svampröran.




Ingredienserna är champinjoner (på burk eller färska), jag föredrar färska. Olivolja, senap, persilja, socker, salt och svartpeppar (är inte med på bilden).


          Jag använde en halv ask champinjoner som jag delade i mindre skivor och lade i en skål.


Blanda dressingen i en annan skål som du sen häller över svampen. Till en halv ask champinjoner har jag använt 1 deciliter olivolja, ½ matsked senap, 1 matsked klippt persilja, 2 varv svartpeppar, ½ tesked salt 1/4 och tsk socker. Jag prövade att använda en mini visp för att blanda runt dressingen med innan jag hällde den över champinjonerna. Gör gärna salladen innan du börjar med middagen. Då hinner salladen stå och dra sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar