måndag 17 december 2012

Uppdatering av julbonaden


I några veckor har jag hållit på med min julbonad som jag hade hoppas bli färdig med till jul. Jag har delat den på Husmorsskolans symöte. I förra inlägget visade jag hur tomtens mössa växte fram, se inlägget Lite längre på julbonaden. Nu har kroppen, skägget och näsan vuxit fram. Det skall vara en modern tomte utan ansikte med bara en stor näsa som sticker fram.


Lite mer på bokstäverna har jag också sytt. Mitt G har jag försökt justera med att göra formen mer rak i stället för böjd. Jag tyckte att G:et såg ut som ett S. Jag fick en kommentar om ett tips att använda mig av efterstygn för att justera formen på G:et. Jag tycker att formen har blivit något bättre. Men än är jag inte helt nöjd.Jag har bara 2 dagar kvar att jobba innan jag går på julledigt i 14 dagar. Det skall bli så härligt! Då skall jag passa på att sy och pyssla.

3 kommentarer:

  1. Tack för mönstrena! Skall bli kul att se tomten med sin stora näsa sedan :-D

    SvaraRadera
  2. Din bonad blir säkert mycket fin! Hoppas du hinner den klar innan jul!

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer! Näsan är jag mest orolig hur den kommer att utvecklas. Den vill inte passa in riktigt . får jobba mer på den. har semester idag och imorgon och har helgen på mig innan julafton. Hoppas att få gjort klart bonaden. Men det är ju så mycket mer som skall göras innan jul

    SvaraRadera