söndag 16 december 2012

Handmålade stearinljus


Min mellandotter Ida har pysslat på högvarv i helgen. Hennes mål har varit att skapa egna julklappar. Jag känner att jag har bidraget med inspiration att tillverka egna julklappar i hennes uppväxt. Här är ett av resultatet som blev till under hennes pysselkväll. Ida har använt ljusplattorna från leksaksaffären som jag också har använt i dessa inläggen sommarljus och förberedelse till 1:a advent. Till bokstäverna och julgranen har Ida använt ljusfärg. Ljusfärg använde jag i ett annat projekt, se inlägget målade värmeljus. Både ljusplattorna och ljusfärgen fungerar som stearin och är mycket lätt att arbeta med. Detta är ett pyssel som barnen i förskola och fritids klarar av att göra. Ett fint enkelt pyssel som är uppskattat att ge bort i present eller julklapp. Färgerna köper du på http://www.pandurohobby.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar