söndag 10 mars 2013

Stickade, virkade och sydda kläder till trollen


I två veckor har jag varit BARNSLIG och skapat kläder till trollen som jag lånade med mig från förskolan där jag jobbar. Detta är det minsta trollet som har svart hår. Jag antar att något barn har friserat trollet för håret är "snaggat". De blev en lila hel dress som är stickad med bara rätta maskor och en rosa virkad mössa.
Dressen piffade jag upp med att brodera en rosa ros fram. Eftersom det är ett inlägg riktat till barn lämnar jag det som ett bidrag till Fifiga systrarnas månads pyssel för mars.

                                             
I slutet av månaden kommer alla bidragen samlade tillsammans i ett inlägg. Gå in och läs reglerna så kanske även du kan delta? Temat denna månaden är BARNSLIGT.


Det stora trollet fick också ett par passande shorts i samma rosa nyans som är på tröjan som är gjord av en strumpa.


Så snygg blev det stora trollet med shorts, tillhörande tröja och mössa. I inlägget Av en udda strumpa blev det 2-plagg. kan du läsa hur jag förvandlade en vuxen strumpa till två klädesplagg till stora trollet. Det stora trollet fick även en stickad dress i flätmönster, se inlägget: flätmönster stickad dress till mitt bardomsminne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar