onsdag 31 juli 2013

Dödskalle ljus



När min brorsdotter Anna och jag hade en heldags pyssel, se inlägget Pysseldag med en ung konstnär . Då fick jag också till några alster. Men dock inte så många som Anna gjorde. Jag fick ihop tre alster. Här är ett av dem. Ett blått ljus som jag hade liggande. Från början var dem fyra till min 4 armars ljusstake. Nu var dem bara tre för ett kanske gick sönder. Det var anledningen att jag serverade dessa numera udda ljusen som material att arbeta med på vår pysseldag. Jag har blivit lite dödskalle fixerad, det kommer du att märka i bloggen framöver. Riktigt nöjd blev jag med mina dödskallar som jag först gjorde gropar med hjälp av en tandsticka, gropar som föreställde ögon, näsa och mun. Groparna målade jag sedan med ljusfärgen. Det var tack vare Annas test att det gick att måla på plattorna med ljusfärgen som jag började att fylla i med vit i groparna.


Så här såg ljuset ut innan jag målade groparna i ansiktet på varje dödskalle ansikte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar