torsdag 24 juli 2014

Min energi källa


Hej! Välkommen till först veckan i "Sommartråden".  Hoppas att det finns någon som orkar, vill och blir inspirerad att delta. Delta så många gånger du vill. 

I år är det första gången jag upptäcker hur allt stannar till i juli månad. Det beror kanske på att jag är långtidssjukskriven och inte har semester som jag alltid har vid denna tiden på året.  Just nu håller jag på att hitta energi källor som ger mig styrka för att bli frisk. För tre dagar sedan hittade jag en fantastisk energi känsla. Min energikälla gör dessutom att jag sover så gott trots denna heta värme. Jag är morgonpigg så när jag vaknar runt 6.00 går jag upp tar en koppkaffe och en bit smörgås. Sen går jag ut på morgonpromenad med hunden i 20 minuter. Därefter tar jag bilen och åker till havet. Det tar ungefär 10 minuter. Det blir ett morgon dopp i lugnet och tystnaden med endast naturens ljud och lukter. Efter min simtur och avslappning i vattnet sätter jag mig på bryggans kant med näsan upp mot solen. Inte med anledning att sola utan här mediterar jag med solens strålar som ger mig energi. Meditation, havet och naturen är en energikälla och ett bra hjälpmedel för många. Det gäller att hitta sin egen energikälla som passar var och en. När jag vanligt viss kommer till stranden är klockan 7.30 och vid 9.00 då brukar jag packa ihop och dra mig hemåt. För då börjar dem först badgästerna komma och förstöra lugnet.


När jag kommer hem har familjen börjat vakna. I vår familj gör var och en sin egen frukost. Så har det alltid varit eftersom alla har sina egna behov att sova. Efter att jag har kommit hem från min energi källa känner jag mig så sund. Det gör att jag bara vill ha nyttig mat att äta. Mannagrynsgröt med färska bär (krusbär blev det i dag), te och en mjuk och en hård smörgås. Jag har bestämt mig för att fortsätta varje dag med min start på morgonen oavsett väder. Det blir spännande när det ösregnar!

Nu är det eran tur att berätta och visa vad ni vill dela med er av veckans Sommartråd. Lägg in din länk i länkverktyget (observera bara rubriken på inlägget) För att se fler detaljer kring Sommartråden läs på gårdagens inlägg: Sommartråden.

Lite problem med länkverktyget så ni får lägga er länk i kommentaren så länge








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar