fredag 25 juli 2014

Ett misslyckat projekt blir intressant

Hej! Här följer ett till påbörjat lapp projekt av jeans. Sanningen är den att detta projektet startade jag med. Men tröttnade ganska snabbt på det för det kändes som ett misslyckande. Lapparna blev för små och läder märket gick inte att sy fast helt med symaskinen. Eftersom min billiga maskin från Ikea inte kan sy i för tjockt material. Från början skulle detta bli en kudde. Misslyckande gjorde att jag lade projektet åt sidan och startade den ny lappkudden av jeans, se inlägget: Ett nytt lapp projekt har startat. Medan det nya lapprojektet  flyttades tillbaka till syrummet tog jag upp detta misslyckade projekt till soffan för att sy fast läder märket förhand. Då väcktes det plötsligt nya tankar med ett broderi runt omkring lappen. Det fantastiska med skapar processen är när fantasin sätter fart. Då finns det inga begränsningar utan helt plötsligt blir ett misslyckat projekt intressant igen. I broderiet har det födds fram indianfjädrar. Vad det skall sluta har jag ingen aning om. Det får tiden och fantasin utvisa. Jag tror dock inte att slutresultat bli någon kudde, möjligen en väska. Vem vet inte ens jag.... kanske du kan ge mig några förslag?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar