måndag 10 november 2014

Änglar och tomtar i i akvarellform


Hej! Nu är det snart 3 veckor kvar till första advent. Nu rusar tiden i väg de sista veckorna fram till jul. Ännu har vi flera + grader där jag bor. De få dagar med frost har varit lätträknade. Jag tycker det är skönt att slippa både kylan och snön. Jag startade tidigt i år med att skapa egna julkort. Ny ide för i år är denna modellen som är en målad minitavla i akvarell. En lite glitter touche på julkorten och därefter laminerade för att få lyster o glans. Det gör också att korten blir mer tåliga. Utskuret fönster med en ram runt fönstret i vit papper. Det har blivit några stycken julkort och andra motiv sedan jag startade med modellen i slutet på sommaren. Det är mycket jobb kring korten men dem är rogivande att göra. Hela iden är min egen. Det känns extra roligt. Änglarna är en avbild från mina egna ullänglar som också är en ny ide för igår, se inlägget: Änglar av ull.


En annan avbild från mina egna modeler är mina tomtar i ull, se inlägget: Smygstart med tomtar.
Jag har tidigare gjort 2 liknande kort. Detta kortet är en närbild på tomten. Där syns inte skorstenen lika mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar