tisdag 6 januari 2015

Virkad korg med hjärtan


Hej! Det känns som det behövs lite uppdatering på bloggen. Ett litet inlägg innan ögonen blir allt för sömniga skall jag hinna med. Under julhelgerna har jag virkat denna korgen. Det var resterna på trikånystanet som jag fick av svärmor. En misslyckad korg har jag fått ihop innan med samma nystan. Den korgen stickade jag på stickringen, se korgen på denna länken: En annan model på korg. Korgen på bilden var tvungen att bli lite lägre för nystanet tog slut. Men den blev i alla fall tillräckligt hög för att mina virkade hjärtan kunde pryda korgens två sidor. Hjärtana är virkade och dem kan du läsa om i detta inlägget: Virkade hjärtan till olika dekorationer. Synd att det blev små synliga stygn på insidan av korgen när jag sydde fast hjärtana.

1 kommentar: