måndag 2 februari 2015

Färgade får till påsk


Hej! Jag bor på landet och det är så fridfullt och lugnt. Men direkt tyst är det inte. De ljud som vi omges av är mysiga ljud av bräckande får och kacklande hönor och galande tuppar. I somras fick jag en idé att ge mig på att karda ull, se inlägget: karda ull. På min FB sida kunde du läsa om mina funderingar om jag mindes den nya tekniken. Jag är lite sugen på att göra påsk pynt med ull. Men då behövs det mycket färg.


Var finns det färgade får i glada färger ;) I sagans värld om inte någon gör som jag färgar ullen/håret. Jag har nyligen upptäckt Tradera. Där kan du få tag i växtfärgat okardat ull. Det är roligt att buda, men det kan också bli för dyrt. Ett tips bestäm innan din gräns vad du är bered att betala och observera hur mycket frakten är på. För att vara med i en aktion eller handla av ett företag måste du skaffa ett konto. Min färgade får tavla har jag målat på datorn. Det är därför den ser ut som ett barn har målat den. Jag hade otur när jag hade lagt ett bud på växtfärgat ull för det var någon som budade högre hela tiden så jag stoppade och blev utan. Jag Googlade och hittade detta mindre företaget Åddebo ull som säljer färgat ull billigt. Där skall jag beställa dem har en webbshop såg jag via länken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar