söndag 9 augusti 2015

Pröva mina återbruks kurser!




Hej!
Du har väl inte missat att jag även finns på Istagram? Du hittar mig genom att söka på PysselQvinnan. Jag är nu med i en företagsutmaning på Istagram med olika ord som vi skall tolka varje dag. Denna utmaning håller på augusti ut. Jag var väldigt skeptiskt först hur jag skulle klara utmaningen eftersom det är en hel del kluriga ord. Men efter att ha varit med i 8 dagar och klarat av alla orden känns utmaningen enormt rolig och givande. Jag har fått fler följare, kunder och nya vänner. Dessutom har jag lärt mig mycket av Istagram. Det var inte så länge sedan jag startade mitt konto där.

Dagens ord är #mittråd. Eftersom det är en kortfattad text till varje bild så tänkte jag göra den längre texten på bloggen. Det finns många råd jag skulle vilja dela med mig. Men jag valde att fokusera på "fantasi och skapande" som är det som jag arbetar med i mitt företag. 

När jag berättar för personer jag träffar om företagets tjänster med skapande kurser får jag ofta kommentaren, "det är inget för mig för jag har ingen fantasi". Men när ni var barn då hade ni fantasi ändå om ni inte uppmuntrades att skapa. De flesta barn gillar att måla, men det finns dem som inte gillar att just måla men istället har mycket fantasi när dem bygger och konstruerar. Att skapa är ett brett område det är inte bara att måla, klippa och klistra. Genom att pröva olika material och tekniker utvecklas din fantasi som ger dig lusten att upptäcka nya material. Du får också ny kunskap eller fräscha upp gammal kunskap som du har lagt på hyllan. En del personer har en talang som gör att dem har fortsatt att utveckla sin konstnärliga förmåga när dem växer upp. När barnet börjar känna prestation över hur resultatet skall bli försvinner glädjen av processen att skapa i olika former. Det där hänger kvar i tonåren och kanske aldrig kommer tillbaka när man blir vuxen. En del leds in på banan igen och börjar försiktigt nysta fram skaparlusten. Genom att tillåta sig att sitta ner och njuta av processen och inte bry sig så mycket om resultatet gör att skapar intresset växer mer och mer. Den skaparglädjen som du får, väcker din fantasi som finns inom dig.

Mina kurser är formade efter den kunskap och erfarenhet som kunden har. Det finns färdiga mallar och jag handleder och stöttar upp dem som känner sig ovana och främmande med materialet eller tekniken. Kunder som har mer erfarenheter får utrymme att använda sina fria händer av materialet som finns att tillgå. Det viktigaste är att det blir en trevlig träff där alla känner gemenskap och glädje över att lära känna materialet och känner skaparglädjen. Det är inte ovanligt att de kunder som känner sig oroliga innan starten, hur dem skall klara av att prestera något. Det är dem som är mest koncentrerade under träffen. Och kommentaren är ofta att det är gemenskapen då alla sitter tillsammans som gör att dem rycks med och tyckte att det var mycket roligare än dem hade trott innan dem startade. Många kunder har upptäckt hur avstressande skapar processen är efter en lång arbetsdag. Och när dem har återvänt på en annan kursträff har dem berättat att dem hade fått massor av ny energi efter skaparpartyt. 

Mitt råd är: att pröva mina skaparparty, ge dem en chans trots att du inte tycker att du har varken fantasi eller att du är nybörjare i ämnet. Vilka kurser och former hittar du på min hemsida PysselQvinnan.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar