tisdag 11 augusti 2015

Ulla-Carin Ullört och Stina Syren

Hej!

Alltid när jag ser på TV måste jag ha något handarbete i händerna. Dock ser jag mycket sällan på TV för det finns tusen andra aktivitet som tilltalar mig mera. De senaste veckorna har det rullar in fler och fler personer som är intresserade av mina nyhetsbrev som kommer att sändas ut i slutet på augusti och då får alla en gåva i form av ett personligt jeansbokmärke. Alla bokmärken läggs upp som ett inlägg här på bloggen. Ulla-Carins bokmärke var det längsta märket som jag hittills har gjort. De blev lite klurigare att få ihop så många bokstäver. Men samtidigt utmanande roligt! Ulla-Carin är dekorerad med ullört. Varje gång jag skall hitta en växt på begynnelse bokstaven på de personliga bokmärkena lär jag mig nya växter. Jag brukar först vara bekväm och fråga min man om han kan komma på en sort. Kommer inte han på eller jag på något, blir sista utvägen att Googla. På U var det svårt att komma på en växt så den arten hittade jag via Google sök.



Stina Syren var betydligt lättare att komma på. På vår baksida av huset har vi flera stora buskar med lila och vita syrener. Åh... dem doftar ljuvligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar