lördag 2 februari 2019

Måla på ull




För några år sedan gjorde jag ett experiment med att blanda vit och röd ull för att få rosa. Detta gjorde jag i en följetong av filmklipp. ull experimentet.  Jag kan avslöja att det inte fungerade att blanda de olika ullfärgerna med hand kardning.

Härom veckan behövde jag ljusbrun ull till hundpyssel som jag håller på att bygger ihop i mitt företag PysselQvinnan. Då fick jag en ide att prova att måla på den vita tvättade ullen. Det fick bli ett nytt experiment. Denna gången med bara foto. Jag använde pensel och rosa Plus Color















Hurra! Det fungerade :) Så här blev resultatet med den rosa målade ullen.

Hur hundpysslet med den ljusbruna pälsen blev kommer ni att få veta om någon vecka på PysselQvinnans företagsbloggen










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar