onsdag 6 december 2017

Ett broderat armband av en tröja


När min bruna favorit tröja fick fläckar som inte gick bort i tvätten bestämde jag att det skulle klippas till 1 centimeter remsor och användas vid en annan gång. När jag hade klippt sönder ena armen på tröjan valde jag bort den hårda utden på armslutet. När jag då höll i denna cirkel började tankarna spinna i huvudet. Sedan kom jag till ett nytt användningsområde för armudden. Detta skulle bli ett annorlunda armband. Ett armband som jag inte tidigare har skådat :). Jag tog fram garn och nål och började sy olika brodyr stygn. Rosa och brunt är en fin kombination tycker jag. Så armbandet som är under process ser just nu ut så här för tillfälligt. En ytterligare plan är ännu inte gjord, utveckling sker vanligtvis när jag sitter och syr.


Jag en närmare bild med hela armbandslängden ser projektet och stygnen ut så här. Detta blir mitt bidrag till  Klockarbarns återbruksutmaning  och till dagens symöte.


1 kommentar:

  1. Ja, tänk att det kan bli något av ingenting! Undras hur många såna där kanter jag kasserat utan att tänka. Jag gillar också kombinationen brunt och rosa.

    SvaraRadera