lördag 16 juli 2011

Glasmålning med havsmotiv

Ett motiv som jag brinner extra mycket för är havsmotiv av olika slag och det är ett tema som återkommer på flera alster som jag tillverkar. Denna glasvas eller prydnad som jag har haft i några år behövde piffas upp och få lite färg ansåg jag. Fiskarna har jag fått från mallar (lite fusk) från en bok som handlar om tips på motiv där det längt bak i boken finns ett ark med mallar som läsarna kan använda sig av. Jag är inte så bra på att måla fiskar. Jag får ofta inspiration av att läsa böcker med tips på olika motiv. Jag är mindre bra på att hitta färdiga bilder i huvudet. Utan jag brukar hämta intressanta motiv och samla dem i mitt fotografiska minne i hjärnan och sen går jag och funderar på hur och vad jag kan använda dem till. Ibland blir det ett ihop plocka av flera bilder i en.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar