onsdag 2 november 2011

Jeansklädd minibyrå



I ett tidigare inlägg visade jag min son Christoffers mini byrå med eldmönster. I detta inlägg skall jag kåsera om min mellandotter Ida använder sin minibyrå som smyckes förvaring. Jag valde att måla som att byrån var kläd med jeanstyg. Egentligen är jeans inget som symboliserar Ida utan mer mig själv. Det var helt enkelt så att jag kände för att försöka måla så det såg ut som jeanstyg. Jag började med att täcka byrån med allmoge blå och innan färgen hade torkat tog jag vit färg. Jag målade några streck runt om föremålet. Där efter tog jag en tygstycke till exempel ett söndrigt sänglakan och gnuggade in den vita färgen i den blåa färgen. För att det skulle se lite melerat ut eller slitet som jeanstyg kan se ut. När allt hade torkat målade jag små gul oranga streck runt kanterna. Strecken föreställer de sydda sömmarna på jeanstyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar